Ännu en söndag

Imorgon väntar yttligare en intensiv vecka och man får vara i skolan från kl 9-22 och har fullt upp med massa musikalrepitioner. Det är ett väldigt roligt arbete men det tar verkligen på krafterna. Fast det får man ju igen i skratt och uppmuntrande ord från ens medspelare och lärare.
Förra veckan fick jag också bo hos Elin några dagar, det var väldigt trevligt. Dock lyckades vi förstova oss en dag och hade 20 minuter på oss att göra oss iordning och springa till bussen. Det resulterade i att vi fick äta frukost i skolan men eftersom vi nu för tiden alltid har nån form av mat i skolan var det inga problem för vi slapp gå och vänta på att caffeterian skulle öppna. Enda problemet var att få tid till att äta. Men som tur var skulle orkestern repa en timme inna vi skulle börja repitera på scenen. Fast under denna timmen skulle vi i ensemblen fixa alla våra kläder och byta om och göra iordning all rekvesita som ska användas och städa scenen som va full med sågspån, och så kan det inte se ut när man ska gå omkring barfota där för då får man ont i fötterna av alla stickor. Men vi fick i oss våran frukost och han med allt anat också, det är ju mig och Elin vi snackar om ;)

Jag kan inte fatta att det verkligen är premiär på fredag! Det känns verkligen inte som att det skulle kunna vara det. Dock är det lite märkligt att mitt största bekymmer inte evrkar vara att jag inte kan alla texter så bra som jag borde. Nej mitt största bekymmer just nu verkar vara att vi inte har nån som vill/kan vara ansvarig för festlokal till musikalfesten nästa onsdag :S
Men men det är ju min lilla värld och som alla borde ha förstått så är den inte alltid riktigt logisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0