Kasst

Ibland förstår jag verkligen inte alls va jag har för familjer egentligen. Ifall man nu ska ha haft oturen (eller hur man ju känner för det) att ha 2 familjer så är det väl inte mer än rätt att kräva att i alla fall den ena kan vara hemma och fira ens födelsedag med en? Eller är det för mycket begärt i dessa tider?

Fast egentligen har jag bara en familj och sen är den andra egentligen bara en grupp med människor som jag mer eller mindre tvingas umgås med bara för att vi råkar ha nått biologiskt ihop. Egentligen är det ingen som känner nått för mig där och jag känner inte nått för någon där, eller i alla fall är känslorna inte direkt positivt laddade. Så jag förstår inte ritkigt vittsen med att åka dit och bo där varannan vecka. Förutom det då att det tar 5 minuter att gå till skolan och jag slipper passa alla bussar när jag ska hem. Men förutom det finns det egentligen inga direkta fördelar med att bo hos frasan.
Han vågar inte ens låta mig bo där själv i 4 dagar!
Fast med tanke på mitt uppförande så kan jag till viss del förstå honom men med tanke på hans uppförande så borde han förstå mig och därför låta mig bo där. Men men livet var väl inte till för att flytas igenom. Och just nu finns det inte mycket för mig att flyta på för allt bara sjunker i stormen som drar fram i mitt liv just nu.

Jag vet inte vad jag vill eller vart jag vill komma med nått. Jag vet bara att jag måste bort och få lugna ner mig för just nu går allt på högvarv och det är inte behagligt. Känns som att jag är pågränsen till en gråttatack mestadels av dygnet. Jag vet inte vad jag ska göra för att allt ska bli bra igen. Känns som att allt jag tror mig vilja ha och behöver glider mig ur fingrarna =/
Jag har aldrig vart speciellt duktig på att hantera stress eller förändringar och levar tyvärr väldigt mycket i mina drömmar bara för att det känns som ett lätt sätt att komma bort från allt som jag inte trivs med. Men att spendera tid i drömvärlden ändrar aldrig verkligheten hur mycket man än önskar det. Men i en egen drömvärld kan man få allt det man vill ha, allt det man saknar. Allt det kan man få på sekunden precis som man vill ha det.... Fast tyvärr finns ju inte känslan av äkthet, så därför är inte ens drömvärlden perfekt längre.
Vem fan gjorde så att inte ens drömvärlden kunde få vara perfekt? Vem fan kom på det där jävla orden "PERFEKT"?

Now I'm done


Kommentarer
Postat av: Elin

Vill du får du alltid komma hit och hälsa på, och säng har jag en extra om du vill ha det med ;P

2009-02-01 @ 21:30:03
URL: http://borgstromelin.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är lugnt lilla vän, det kunde ju inte du veta =)

2009-02-10 @ 21:54:33
URL: http://borgstromelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0