En jävla fredag

Dryg dag idag.
Hade sjukt ont imagen idag, elllr egetligen kändes det som om någon hade slått knut på mina tarmar eller nått liknande. Var inte precis någon hittelev på lektionerna idag. Jobbade egentligen ingenting på svenskan för varken Elin eller jag orkade koncentrera oss. Under musikalen ville inte min mage må bra så den värkte som fan (tur att jag typ aldrig var uppe på scenen så jag kunde sitta nere i publiken och tycka synd om mig) och efter luch ville jag inte vara kvar i skolan för ha 2 timmar teater. För det går inte jobba då när man har så jävla ont. Men självklart ska man inte få gå hem för läraren för han vill istället prata med mig när jag säger att jag vill gå hem för jag har ont i magen. Så han tar med mig in på hans kontor och måste då fråga om det är nått som är fel, för han har märkt att det är nått som inte är bra.
Varför ska lärare alltdå fråga sånt? Hatar verkligen när dom säger så! (Okej det är ju i och för sig bra att lärarna är uppmärksamma och märker när eleverna inte mår som dom ska men jag hatar den frågan ändå för jag hatar att lipa i skolan). Och problemet var ju just det att allt i var bra, för jag tyckte att min roll var alldeles för stor för mig att riktigt kunna greppa och det var alldeles för mycket text för mig att lära in. Så efter ett ganska långt samtal så kom vi fram till at vi skulle stryck en del repliker som inte behövdes. Så nu hoppas jag att allt blir bra.

Resten av dagen har vart väldigt bra. Åkte hem till mor min efter skolan för att hämta lite grejer jag behöver i helgen och träffade på Jonathan som var där med min svägerska. Vi fick fika och satt och tjötade med mamma hur länge som helst om allt mellan himmel och jord typ =). Det var väldigt trevligt. Och efter några timmar bar det av hemmåt mot stan och far igen, och bror min körde mig.

Men jag har börjat tveka lite om ifall jag  verkligen ska hänga med tjejerna och gå ut i Borås imorn kväll... Jag går typ aldrig ut på krogen och vi ska tydligen bli ett gäng på 15 pers och jag känner inte ens hälften av dom som ska med :S. Tror att jag måste tänka över detta en gång till eller två. Och med alla mina reseplaner kanske det inte skulle vara fel att spara de få små slantarna som jag har kvar... Men som sagt, detta tåls att tänkas på ett tag och jag behöver ju faktiskt inte bestämma mig förens imorn^^

Now I'm done

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror du ångrar dig om du inte följer med!!

2009-01-24 @ 00:09:51
URL: http://borgstromelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0