Latdag

Ännu en söndag och nu är det inte ens en vecka kvar till premiären av "Petra von Kants bittra tårar".
Och i fredags var jag fruktansvärt sur och förbannad på Jan för att han tvingade oss att komma till skolan på en lördag! Det var minst sagt motit att gå upp klockan 8 en lördag morgon för att åka till skolan. Men när vi väl var där var hela teater gänget (elelr de som var där) så glada och possitiva att 4 timmar gick som en dans. Och inte nog med att det gick fort och var roligt, det känndes så sjukt bra oxå för jag tyckte att jag hitatde min roll och alla sa att jag var asbra :D
Då blir man verkligen glad. Och inte nog med det, efter vårt hårda arbete tog Jan (läraren) med oss ner till Cafe Torg stället. Eller det var väl egentligen vi som tog med oss honom dit men i alla fall, det var på skolans bekostnad. Och jag börjar under om inte skolan borde sätta stop för Jans frikostighet när det gäller att köpa in saker till teatern och allt annat :S

Men det är ju inte mitt problem att ta tag i. Jag borde istället ta tag i svenska talet som måste skrivas till på onsdag för då ska jag nämligen hålla föredrag inför klassen och då skulle det ju kännas bra om jag visse vad jag skulle säga i 5 minuter. Och jag borde ta tag i manuset och och sätta de sista replikerna, och lära mig vart de repliker jag redan kan, ska sitta. Men jag hoppas att det löser sig tills fredag.

Förövrigt är jag en glad lite tös idag och jag såg en hemsk film igårkväll "Säg att du älskar mig". En fruktansvärd film som jag inte tror att jag kommer se igen. Jag mådde illa och grät och fick ont i hela kroppen när jag såg den. Den berörde verkligen. Så om du skulle känna att du vill gråta men inte kan just för tillfället så ska du se den för den går knappt att se utan att gråta en skvätt för att den är så hemsk.
Fast jag är ju lite en ett känslovrak så det är väl inte så konstigt att jag lipar till den filmen där jag satt alldeles ensam i soffan på natten.

Now I'm done

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0