Sista minuten

Denna helgen har jag absolut inte utnyttjat som jag borde ha gjort. I fredags borde jag ha pluggat text till "Petra von Kants" istället för att spelat Sims2. Och i lördags så hade jag skrivit på svenska hemtenten och läst texterna till natiolellaprovet istället för att åka till Gekås i Ullared och släppa lös mina shoppinglustar trotts att jag egentligen inte hade råd. Men eftresom min livsfilosofi går ut på att ha roligt först och det viktiga kommer lite efter så va jag inte så duktig och pluggade ett skit den dagen heller. Dock har jag tat mig i kragen idag och vart lite duktig. Betoning på lite duktig dock. Det tog ju bara ca 6 timmar innan jag kom igång med läsandet av alternativmedicinen som vi har prov på på tisdag. Fast jag har slått in packe idag också och det räkas också till att vara duktig i min värld.

Nu känns det nästan som att det är en ny intensivvecka som börjar. Dock kommer denna inte alls vara lite kul som de 3 föregående. Jag ser inte alls framemot att öva och repetera "Petra von Kants" alla lediga timmar denna veckan. Jan, våran teaterlärare, har tagit all glädje i teatern ifrån mig. Det är inte alls lika kul att jobba med honom som det var att jobba med Birgitta. Egentligen jobbar de inte på så olika sätt så jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som han gör fel.
Men jag hoppas att jag på nått sätt lyckas ändra inställning till detta arbetet innan det tar knäcken på mig totalt. Saker man inte finner någon glädje i att göra får mig bara att sätta upp massa spärrar och just nu är det inte läga för masa spärrar. Vet inte hur många gånger jag närstan börjat lipa idag för att jag inte vill att det ska bli måndag :O


Now I'm done

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0